6 Mayıs 2022 Cuma

Doğadan Stem’e Giden Yol / The Path from Nature to Stem

 



Fen teknoloji mühendislik matematik… Hayatımızın temeli. Doğa olmasaydı bunların hiçbiri olmayacaktı. İnsanlar doğayı gözlemleyerek kendilerine yaşam alanı kurmuşlardır. Doğayı gözlemleyerek bilim oluşturmuşlardır. Doğadaki örneklerden yola çıkarak öğrencilerimize STEM’i anlatmaya ve öğretmeye çalıştığımız projemizin sonuna geldik. Kullandığımız yöntem ve teknikler yapılan çalışmalar öğrencilerin ilgili etkinliklere katılmasını sağladı. Özellikle scamper tekniğini kullanarak yeni düşünceler üretmek, oobleck ve uzay aracı tasarlamak, Nasa’nım güneş panellerini origami kullanarak tasarlaması öğrencilern ilgi ile katıldıkları etkinlikler oldu. Bunların dışında İtalya’daki öğrencilerle yeni yıl kartı hazırlamak ve göndermek heyecan vericiydi. Farklı kültürleri tanımak, onlarla iletişim kurabilmek, özellikle Türkçeyi ve İngilizce’yi doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme çalışmalarında ortak bir karar alınması oldukça güçlüydü. Velilerimiz sürece her zaman destek sağladı. Çocuklar bilimsel çalışma yöntemlerini kullana bilmeyi öğrendiler ayrıca web iki araçlarının bolca kullanılması öğrencilerin dijital ortam becerilerinin gelişmesini sağladı. Kurucusu olduğum projeye katkı sunan bütün öğretmen öğrenci ve velilerime çok teşekkür ederim. Öğretmen arkadaşlarımla iletişim her zaman güçlüydü. Kararların hep beraber alınmasında uyumlu bir ekiple çalıştığım için mutluyum. 



Science technology engineering mathematics… The basis of our lives.  Without nature, none of this would have happened.  People have established a living space for themselves by observing nature.  They created science by observing nature.  We have come to the end of our project, in which we tried to explain and teach STEM to our students based on examples in nature.  The methods and techniques we used enabled the students to participate in the related activities.  In particular, generating new ideas using the scamper technique, designing oobleck and spacecraft, and NASA's design of solar panels using origami were activities that students participated with interest.  Apart from these, it was exciting to prepare and send New Year's cards with students in Italy.  Getting to know different cultures, communicating with them, especially using Turkish and English correctly, and making a joint decision in the efforts to express oneself was very strong.  Our parents always supported the process.  The children learned to use scientific study methods, and the abundant use of web and two tools enabled the students to develop their digital media skills.  I would like to thank all my teachers, students and parents who contributed to the project that I am the founder of.  Communication with my fellow teachers was always strong.  I am happy to work with a cohesive team in making decisions together.

ÖZGE SAVUNCU

ANAFARTALAR PRİMARY SCHOOL 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İLKLER UNUTULMAZ ''FROM NATURE TO STEM''

İlklerin unutulmayacağı ve her zaman iz bırakacağı hepimizin bildiği bir gerçektir. Bu proje, katıldığım ilk proje oldu. Meslek hayatımın ba...